Epica Awards přijímá zlevněné přihlášky do konce srpna
V soutěži, kde kreativní projekty hodnotí novináři, přibyly kategorie metaverse, sportovní reklama a agenturní marketing. Přibylo i Grand Prix za inovace.
Už 35. ročník soutěže Epica Awards, v níž kreativitu kampaní hodnotí odborní novináři z celého světa, přijímá do konce 31. srpna takzvané Early bird přihlášky. V nich pořadatelé odpouštějí poplatek za registraci agentury, což představuje úsporu 200 eur. Standardní termín pro zaslání přihlášek je pak do 8. října. Podobně jako již dříve konané soutěže, reaguje i Epica Awards na ruskou invazi Ukrajiny – zatímco ukrajinské agentury budou moci zasílat přihlášky zdarma, přihlášky od ruských agentur nebudou přijímány vůbec.
Pořadatelé pro letošní ročník představili několik nových ocenění. Poprvé bude uděleno Grand Prix za inovativní projekt, ocenit má tu nejoriginálnější práci, která posouvá hranice oboru a představuje kreativitu přinášející změnu. Nahrazuje dřívější cenu „Alternative“.
Přibyly i tři nové kategorie. Jednou z nich je Metaverse, která vznikla z dřívější AR/VR kategorie a bude zahrnovat projekty virtuálních světů či sbírkových předmětů. Druhou novou kategorii představuje reklama spojená se sportem, oslavit má roli sportu v komunikaci, sponzorství i projekty navazující například na Olympiádu, Super Bowl a mnoho dalších sportovních událostí. Třetí novinkou je pak sebe-propagace agentur, v níž se uznání dočkají projekty, jimiž agentury vynalézavě lákají pozornost klientů.
„Nepřidáváme kategorie jen proto, že se to tak dělá, často je naopak ukončujeme nebo upravujeme. Každá soutěž ale musí jít s dobou. Například metaverse je aktuálně hodně silným tématem, kterému jsme se po několika dotazech z agentur rozhodli věnovat vlastní kategorii,“ uvedl ředitel soutěže Mark Tungate.
Přihlášené práce bude porota hodnotit v období od 28. října do 20. listopadu. Shortlist s finalisty bude představen 24. listopadu a 9. prosince se uskuteční slavnostní vyhlášení výsledků.