Chytrá horákyně
V reklamě na prací prášky se dlouhodobě pracuje se systémem „před“ a „po“ a s nezbytným údivem nad fantastickým výsledkem. Už mnohokrát se ambiciózní kreativci pokoušeli vymyslet něco originálního a neotřelého a stejně tak mnohokrát je nakonec porazil na hlavu ohraný scénář „neuvěřitelné – opravdu čisté prádlo“.
Stejně tak se dá odhadnout i fungující model preventivní kampaně silničního provozu. Smutná hudba, prší, v letu zastavený čas, někdo umřel a někdo zůstal sám.
V kampani Asociace českých pojišťoven proti používání mobilního telefonu při řízení „Nepozornost zabíjí“ zůstává sám smutný chlapeček s mičudou a tím, kdo umírá, je jeho táta. Představa děcka, které tu po vás zůstane samo, je dostatečně silným varováním a na rodiče bude fungovat.
Bude ale fungovat i na mladé lidi zatím bez dětí, kteří jsou na používání telefonů během jízdy přeborníci?