Tržby mediálního gigantu Vivendi šly loni nahoru
Francouzsko-americký mediální gigant Vivendi Universal loni zvýšil tržby o šest procent na 61 miliard eur, tedy 66 miliard dolarů. K solidnímu výsledku firmě pomohly dobré výkony telekomunikacích.
V posledním čtvrtletí stouply tržby o procento na 16,4 miliardy eur a to i přesto, že společnost uvedla na trh méně nových filmových videoverzí. Příjmy ze zábavních parků a z prodeje hudby byly ve čtvrtletí rovněž slabé.
Vivendi, druhá největší mediální skupina na světě, loni málem zkrachovala. Předcházela tomu akviziční horečka za bývalého šéfa skupiny Jean-Marie Messiera.
Společnost od té doby prodala značnou část aktiv, aby snížila dluhy. Bez započtení prodaných podniků by celoroční tržby Vivendi stouply o 11 procent na 28,1 miliardy eur. V posledním čtvrtletí minulého roku by v tomto srovnání tržby vzrostly o pět procent.
Analytici očekávali tržby 61,1 miliardy až 62,3 miliardy eur. V sumě je zahrnuta i vodárenská společnost Vivendi Environnement, která je součástí skupiny.
Ceněný telekomunikační podnik Cégétél/SFR loni zvýšil tržby o 11 procent na 7,1 miliardy eur. Díky tomu nabyl na významu loňský krok skupiny zajistit si v Cégétélu kontrolu.
Americká zábavní divize skupiny zvýšila celoroční tržby o 27 procent na 6,3 miliardy eur. Divize zahrnuje hollywoodská studia Universal Studios a zábavní parky Universal. Za růst tržeb vděčí převzetí USA Networks, napsala agentura Reuters.
-čtk-