Tržby mediálního gigantu Lagardere vyšší, než se čekalo
Největší světový vydavatel časopisů Lagardere utržil v loňském roce 13,216 miliardy eur. To je sice o 0,6 procenta méně než v předchozím roce, výsledky jsou však mnohem lepší, než se čekalo díky výkonu klíčové mediální divize. Obrat mediální divize stoupl o 5,6 procenta na 8,095 miliardy eur.
Analytici očekávali, že tržby mediální divize budou v průměru činit 7,9 miliardy eur; jejich odhady se přitom pohybovaly v rozmezí 7,76 až 8,06 miliardy eur. Celkové tržby podle jejich prognózy měly činit 13,1 miliardy eur.
Při konstantních směnných kurzech tržby mediální divize vzrostly až o 7,8 procenta. K růstu přispělo hlavně oživení na trhu reklamy. Lagardere však upozornil na to, že zatím nelze počítat s tím, že jde o trvalejší oživení. Analytiky však výsledky velmi povzbudily. „Tržby rostly díky reklamním aktivitám; je to již dlouho, co jsme tohle zažili,“ komentoval výsledky analytik Deutsche Bank Lionel Francoy.
Lagardere byl dlouhá léta leteckou a strojírenskou skupinou, která také měla aktivity ve vydávání časopisů. Později se však firma sama rozhodla pro orientaci na mediální aktivity. V současnosti vlastní podíl 15 procent ve společnosti EADS, která vyrábí letadla Airbus. Továrna Lagardere na montáž automobilů Matra je na prodej a očekává se, že její prodej bude oznámen ještě do konce tohoto měsíce. Příjmy z automobilových aktivit klesly loni o 31,4 procenta na 782 milionů eur. EADS přispěla loni k celkovým tržbám sumou 4,339 miliardy eur, což je o 3,3 procenta méně než předloni.
-čtk-