Sazka stahuje reklamu z Mafry a omezuje ji i v dalších médiích
HlídacíPes.org uvádí, že loterijní společnost Sazka miliardáře Karla Komárka se rozhodla zastavit svou inzerci ve všech médiích vydavatelství Mafra a také stáhnout i tu již zadanou.
Tiskový mluvčí Sazky Václav Friedmann pro server HlídacíPes.org řekl, že zvýšení daně z hazardních her, kdy by měla být tato daň zvýšena pouze jedinému subjektu na trhu, tedy Sazce, je výrazným zásahem do jejího podnikání. „Abychom mohli zachovat loterie typu Sportka, které mají v ČR více než šedesátiletou tradici, našim zákazníkům, je úspora nákladů jednou z cest, jak toho dosáhnout,“ říká mluvčí Sazky a pro ČTK uvádí, že Sazka částečně omezila reklamu i v dalších médiích. Podle něj je třeba optimalizovat výdaje kvůli chystanému růstu loterijní daně ze 23 na 35 procent.
Zvýšení daně z loterií schválila letos vláda i Sněmovna. Návrh bude ještě projednávat Senát. „Musíme už teď optimalizovat naše náklady vzhledem k potenciálnímu zvýšení loterní daně,“ uvedl pro ČTK Friedmann. Mafře podle jeho vyjádření klesá čtenost a prodeje novin, a proto byla její média prvními, v nichž Sazka reklamu zrušila. „Pravděpodobně se to dotkne dalších médií v nejbližších dnech.“ Vyjádření Mafry ČTK zjišťuje.
Podle mluvčího Sazka omezila výdaje na reklamu i u dalších médií. Friedman ale popřel, že by se zastavením reklamy ve vydavatelství mělo souvislost spojení Mafry, která patří do koncernu Agrofert, s Andrejem Babišem. Nynější premiér akcie koncernu převedl v roce 2017 do svěřenských fondů.