Z agentury do Intelu
Pavel Svoboda začal pracovat ve společnosti Intel jako PR specialista. Tato funkce zahrnuje především práci s médii. Do jeho kompetence spadají země střední, jižní a východní Evropy.
Jde o nově vytvořenou funkci, nebo jste ji po někom přebíral?
Ano i ne. Tato funkce existovala, ale v trochu jiné podobě. PR aktivity v těchto zemích měl na starosti Lukasz Kowalik, můj kolega z Intelu ve Varšavě, který je PR manažerem pro Polsko, Turecko, Maďarsko a některé další státy. Já jsem převážně v Praze a mám na starosti PR podporu pro ostatní země jako např. Slovensko, Rumunsko, Slovinsko či Chorvatsko.
Proč se společnost rozhodla pro zavedení této funkce?
Myslím, že odpověď na tuto otázku se nabízí sama — je téměř nemožné dělat aktivně tolik zemí najednou. Jinak co se týče našeho PR oddělení, tak po prvních zkušenostech mohu říci, že Intel bere komunikaci s médii a veřejností vůbec velmi odpovědně a na kvalitní PR klade velký důraz. Velmi úzce se také snažíme spolupracovat s ostatními odděleními, jako je například marketing.
Proč jste šel právě do Intelu?
Vybíral jsem podle několika kritérií a Intel splňoval všechna. Rozhodně jsem po získaných zkušenostech měl zájem zůstat v public relations, ale chtěl jsem primárně pracovat pro jednu konkrétní společnost, ne pro agenturu jako dříve. Intel je v tomto ohledu navíc unikátní — jedná se o jednu z největších korporací na světě, která zásadně hýbe trhem informačních technologií a přitom zde v Praze má relativně malou kancelář, kde se všichni osobně znají. Dále musím říci, že především odpovědnost za další země mimo Českou republiku je pro mne velmi atraktivní a myslím, že podobně koncipovaných pozic je relativně málo.
Máte zkušenosti s komunikací z IT sektoru?
Mám několikaleté zkušenosti z práce pro klienty z oboru IT a telekomunikací, a to hlavně ze svého předchozího působení v agentuře Mozaic, kterou jsem opustil před necelým půl rokem.
Jaké jste měl klienty?
Jako account manažer jsem v Mozaicu byl odpovědný za tým IT & Telco. Z poslední doby bych rád zmínil tři společnosti z oboru: TELE2, Genesys (výrobce softwaru pro CRM) a ČAKK (asociaci sdružující nejrůznější telekomunikační společnosti jako např. UPC, Tes Media či RadioMobil). Vždy se jednalo převážně o mediální komunikaci. Po celé čtyři roky v Mozaicu jsem měl ještě na starosti zastupování firmy Anheuser-Busch zde v ČR, což hodnotím jako svoji zatím nejzajímavější zkušenost využitelnou na jakékoli PR pozici. n rač
Změna. Odpovědnost za další země mimo ČR je pro Pavla Svobodu, PR specialisty Intelu, velmi atraktivní.
profil
Pavel Svoboda
PR Specialist, Central, Southern and Eastern Europe, Intel Czech Tradings.
Před nástupem do společnosti Intel působil v předních PR agenturách v České republice (Best Communications Group — 1997—1998, Mozaic Strategic Communications — 1999—2002). V posledních dvou letech pracoval jako account manager odpovědný za rozvoj a realizaci komunikační strategie pro firmy z oboru informačních technologií a telekomunikací. V roce 2000 byl Pavel Svoboda mezi prvním českými absolventy London School of Public Relations. Marketingové vzdělání si dále doplnil na Open University Business School. Pavel Svoboda je členem českého PR Klubu.