Členové AVF doporučují nejzajímavější expozice
AVF je profesním sdružením výstavářských firem v České republice, které se zabývají návrhy a realizací veletržních a výstavních stánků a expozic. Letos asociace slaví 25 let od svého založení. Mezi její hlavní činnosti patří spolupráce se subjekty, které organizují a pořádají nebo spolupořádají veletrhy a výstavy, prosazování dobré profesní a etické úrovně oboru a šíření osvěty prostřednictvím přednášek, diskusí a vydávání publikací.
Asociace externě také poskytuje poradenství a právní pomoc v daňových a odborných otázkách, spolupracuje se zákonodárnými orgány. AVF na mezinárodní úrovni spolupracuje s IFES (Mezinárodní federace výstavnických služeb). Zeptali jsme se vybraných členů AVF na jimi realizované expozice.
Seznam členů AVF
Která z expozic, již jste v poslední době realizovali, byla podle vás nejzajímavější a proč?
Milan Baše, výkonný ředitel Mibo: Jako nejzajímavější výstavu z poslední doby bych vzpomněl expozici, kterou jsme realizovali pro společnost Miele, začátkem září na veletrhu IFA v Berlíně. Vyjímala se tím, že zabrala 4000 metrů čtverečních, prostor který se rovná rozloze brněnského pavilonu. Součástí výstavy byly veškeré produkty, které firma vyrábí – pračky, myčky a další spotřebiče. Na splnění zakázky jsme měli pouze 80 dní, zvládli jsme ji ale splnit včas a ku klientově spokojenosti. Pro české výstavnictví byla tato expozice zajímavá i z toho důvodu, že žádná tuzemská firma v historii nikdy takto rozsáhlou expozici nedělala.
Jiří Koranda, jednatel Exposale: Za jednu z nejzajímavějších expozic, kterou jsme v poslední době zrealizovali, považuji veletrh Fast Day 2019. Na ploše 6000 metrů čtverečních jsme uskutečnili 61 atypických a systémových výstav. Na akci bylo zastoupeno přes 80 značek spotřební elektroniky. Pro stavbu expozic jsme využili všechny dostupné materiály – sklo, dřevo, dekorační LTD, látky, plexi a především osvětlení a poutavou grafiku. Ke každému z vystavovatelů jsme přistupovali individuálně a připravili kompletní návrhy s řešením každé expozice. Největší z nich – společnosti Sencor – zabrala 350 metrů čtverečních.
Tomáš Moravec, ředitel výstavby expozic Veletrhy Brno:
Vyzdvihl bych expozici české národní účasti na MSV 2019 s premiérou nového brandu Czech Republic: The Country For The Future. Současně měl premiéru i nový konstrukční systém pro patrové expozice – Octamax, který jsme pořídili právě pro tuto příležitost. Expozice zastřešila účast 13 státních institucí, jejichž představy a požadavky bylo nutné do řešení expozice citlivě zakomponovat. A přestože je vždy důležitější obsahová část veletržní expozice než expozice samotná – mám radost, že výsledný efekt z její funkčnosti byl pozitivně hodnocen všemi zainteresovanými subjekty.